dijous, 8 de març del 2018

DIA DE LA IGUALTAT!!!


AVUI HA ESTAT UN DIA DE REFLEXIÓ... DE REFLEXIÓ SOBRE LA SITUACIÓ DE LA DONA, SOBRE QUINA ÉS LA SEVA SITUACIÓ EN LA SOCIETAT ACTUAL: AL CINE,  AL TREBALL, EN ALGUNES PROFESSIONS, A L'ESPORT...

HEM PARLAT DE DESIGUALTAT, D'INJUSTICIA, DE DRETS,...






Hem llegit sobre dones que han ajudat a canviar aquest món..


Hem escoltat música i hem gravat les nostres opinions a l'emissora de ràdio ..






i sobre tot ... no ens hem mantingut al marge i hem aportat el nostre granet de sorra... Aquestes són algunes de les nostres opinions:

"En primer lloc hauríem de fer el que volem, tant com si volem ser obrers, com si volem ser cuiners. No hem de fer cas a cap tipus de desànim, ni fer cas als que ens diuen que no podem jugar al futbol per ser boixa o no podem jugar amb munyeques per ser boix"
Inés

"Fer més vagues perquè les dones tinguin els mateixos drets que els homes"

Ambar

S'han de realitzar més vagues perquè l'Ajuntament vegi que ses dones han de tenir els mateixos drets que els homes"

Pau

"Donar els mateixos drets tant a la dona com a l'home" 

Maria

"Podríem intentar canviar els drets ins que tots fossim iguals, amb els mateixos drets i per l'igualtat de gènere"

Mar

"Les dones haurien de cobrar igual que els homes i han de tenir la mateixa importància"

Vicent

"Podríem anar a les manifestacions per reclamar els drets de les dones. Quan siguem grossos no tenim que acceptar treballs on ens paguin menys per ser dones, perquè cada vegada les empreses vagin igualant el salari.. Si algú ens discrimina, ens insulta tenim que dir-ho sempre a algú"

Uma

"Pens que no serà facil arreglar-ho, però si a la llarga nosaltres ajudem tots amb petits gestos, aquest problema es reduirà bastant"

Clara

"Fer una nova norma que és, fer que les dones puguem treballar en més treballs, poder en les carreres competir amb els homes en resum, tenir els mateixos drets que els homes"
Laia

"Nosaltres podríem intentar solucionar l'igualtat de gènere diguent a l'Ajuntament, al Govern... que paguin igual i que les dones estiguen animades a fer esports"
Jordi

"El que podem fer és començar nosaltres tenint present la igualtat , perquè primer tenim que canviar nosaltres i desprès l'altra gent"
Marga

"Podríem llevar tot el que fa això (com la música reggetton, les revistes amb estereotips), tot el que es pot llevar fàcilment! I tot el difícil per eliminar podríem fer una manifestació per la desigualtat-2
Sarah

"Jo faria un anunci on sortíssim nosaltres enfrontant-nos a la desigualtat de gènere"
Amaya

"Crec que tots podem parlar d'aquest problema a casa,... De que les dones tinguin els mateixos drets que els homes i tota l'escola fer una vaga sobre l'igualtat de la dona.2
Laura

"Podem fer com una "crítica" al Govern i gravar-la a Ràdio sobre la igualtat"
Salva


 ...perquè volem un món millor i més just!!! , perquè entre tots ho podem aconseguir!!


32 comentaris:

  1. QUINES REFLEXIONS MÉS MAQUES! DEFENSEM LA IGUALTAT!
    (Marta Masana)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu comentari Marta!!!
      I per la teva ajuda a classe!!!

      Elimina
    2. Gràcies Marta pel teu comentari tan polit. Salva

      Elimina
  2. Jo crec que ara el món és molt masclista com a les pel·lícules, a la tele, al treball, al futbol...I m'ha agradat molt el que deien en la ràdio de l'escola.

    ResponElimina
  3. La igualtat de gènere em pareix una cosa molt important. Crec que l'home i la dona tindrien que tenia els mateixos drets. Avui hem treballat de la igualtat de gènere i ens hem donat de conte de què coneixem més homes famosos que dónes.
    L'àudio de ràdio ens ha quedat molt bé, ho hem explicat molt bé! Maria.

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Marta pel teu comentari tan bonic. Maria

    ResponElimina
  5. Jo penso com tots els meus companys, penso que les dones tenim el mateix dret que els hòmens per tot. També si les dones si paréssim de fer feina almenys 3 dies, no seria res igual. Sara R.

    ResponElimina
  6. Jo penso que es molt injust que les dones ho tenguin que fer tot i els homens sense fer res. Tambe es veritat que tenen mes interés amb els homens que amb les dones. A vegades els homens son molt agressius amb les dones. JAUME.

    ResponElimina
  7. Amb aquest dia m'he donat conta que encara les dones no poden fer quasi res. Les històries del llibre de les dones, han sigut una mica tristes però totes ha aconseguit el que volien gràcies a l'esforç. També m'han agradat molt els missatges que hi havien posat les dones com: no et preocupis de ser una rosella en un camp de narcisos, no vull el silenci...
    Però no estic d'acord amb el títol que hem posat (dia de igualtat) perquè crec que cada dia ha de ser un dia de igualtat, no només el dia de la dona. UMA

    ResponElimina
  8. Per jo la igualtat de gènere és bastant important perquè molta gent es pensa que els homes tenen més drets que les dones, i això no és veritat.
    Per jo aquell dia a classe va estar molt important i interessant, perquè em vaig adonar que no sabia tantes coses com pensava i em va servir per reflexionar i aprendre molt. Amaya

    ResponElimina
  9. Per jo la igualtat de gènere és molt important perquè molta gent está sufrint a causa d'aquest problema. Jo he après bastant del tema, com he pogut reflexionar ara hem pareix més greu que abans. CLARA

    ResponElimina
  10. Es muy importante que todos juntos nos concienciemos y consigamos la igualdad de género. Hoy en día parece que tenemos los mismos derechos y oportunidades pero tanto a nivel nacional como internacional queda mucho por hacer.
    Yo respeto a las mujeres, respetemos las todos.

    ResponElimina
  11. I l'àudio de la ràdio ens va sortir molt bé, ojalà el pugui escoltar tot el món. És un missatge molt polit i reflexiona tot el que vàrem fer aquell dia. Amaya

    ResponElimina
  12. El vídeo ha quedat super bé i reflecteix tot el que vam fer el dijous.UMA

    ResponElimina
  13. Aquedat molt bé i polit la gravació. Crec que és molt important parlar d'igualtat de gènere perquè les dones i els hòmens som iguals.

    ResponElimina
  14. M'ha encantat el programa de ràdio que heu fet amb n'Albert. Els vostres comentaris il·lusionen, vosaltres sou el futur i us toca seguir lluitant per aconseguir la igualtat.

    ResponElimina
  15. L'audio ha quedat molt bé,és molt important arreglar aquest problema que hi ha pel món perquè les dones i les homens son iguals,ningú és mes important que el altre els dos tenen que tindré les mateixos drets.Ambar

    ResponElimina
  16. Aquest dia hi ha set molt interessant, hem après molt i la idea d'en Pau que gravéssim a la ràdio va ser una idea molt bonica, on podíem compartir les nostres opinions i propostes. Ayelén

    ResponElimina
  17. L'audio em va agradar molt, em pareix molt bona idea la que va tindre en Pau. Jo penso que és per escoltarlo y reflexionar sobre aquest tema, perque nosaltres el puguem cambiar i millorar.

    ResponElimina
  18. L’audio a estat genial, es inportantisim arreglar aquest problema, jo crec que tenen que tenir els mateixos drets els homens que les dones.Jordi

    ResponElimina
  19. He apres moltes coses sobre aquest tema i l'audio ha quedat molt bé i serveix per fer nos pensar sobre la igualtat, jo crec que tots tenim que tindre els mateixos drets. LAIA

    ResponElimina
  20. Al jo m'ha agradat fer aquest treball perquè m'agrada aprendre sobre aquest tema de la dona, perquè no són tan valorades com l'home en la tele visió.

    ResponElimina
  21. El video es molt guapo i si seguim fent petitas coses aixi cuan siguem grans la igualtat sera igual per les dones que per les dones. nacho

    ResponElimina
  22. M'ha encantat l'àudio que han fet els meus companys, ja que tenen moltíssim raor sobre les coses que estan passant amb els gèneres.
    Jo pens que les dones i els homes poden tenir els mateixos drets, pagaments... perquè avui en dia ens trobam per molts de llocs la diferencia de gèneres.
    Podem vorer com sempre les dones renten la roba, cuinen... i els homes sempre han de salvar a les dones d'algun perill. NEUS

    ResponElimina
  23. Els audios que han fet els meus companys m' han agradat molt.Vicent

    ResponElimina
  24. M'ha agradat fer l'àudio, perquè he après moltes coses sobre la desigualtat de gènere.
    Jo penso que tant els homes com les dones haurien de cobrar el mateix, fent la mateixa feina. MIQUEL

    ResponElimina
  25. Jo crec que tothom ha tingut molt bones idees i sabia molt bé que era la igualtat de gènere, també l'àudio de ràdio ha sortit molt bé i tots o explicaven genial. Salva

    ResponElimina
  26. La idea den BRUNO ES GENIAL PER EXPLICAR les etapes del nostre projecte encara que les altres proposte dels altres companys tambe m'ha han agradat bastant. VICENT

    ResponElimina