dimarts, 13 de febrer del 2018

ARBRES CONTRA EL CANVI CLIMÀTIC

HOLA VIRUMICOS!
EL PROPER DIVENDRES ANEM D'EXCURSIÓ A REFORESTAR UNA ZONA DE SANT ANTONI, MÉS CONCRETAMENT ANEM A  PORT DES TORRENT.
PER NOSALTRES ÉS MOLT IMPORTANT PERQUÈ ESTÀ MOLT RELACIONAT AMB EL NOSTRE PROJECTE. PODREM CONTRIBUIR A MILLORAR EL NOSTRES BOSCS I PODREM AJUDAR A DISMINUIR EL CANVI CLIMÀTIC. AQUESTES ARBRES ABSORBEN CO2 I EL CO2 ESTÀ RELACIONAT AMB EL NOSTRE PROJECTE.


MELIA


ACACIA DE TRES ESPINES

ARBRES DE ZONA URBANA
(s'adapten millors a aquestes zones)

EL OLMO

JACARANDA



EL PI BLANC

PI PINEA

                                                 

ARBRES DE ZONA RURAL






LA SURERA







      Per què plantam savines:
1.Perquè estan en perill d'extinció.
2.Perquè s'està aforesten molt amb els incendis.
3.Consumeixen molt de CO₂.
4. Perquè necessiten un pardal per repartir sa seva llavo perquè no es caigui al costat de la seva mare arbre i competeix amb ella pels nutrients de la terra.
5.Les savines són germinadores perquè un pardal es menja sa llavo la dirigeix sa polpa de fora i sa llavo de dins cau a terra però sa cau dalt l'asfalt o dins l'aigua no neix




Les plantes per la nit expulsen CO2 .Tot segueix igual?
La planta, absorbeix co2 pel dia i expulsa  co2 per la nit, però expulsa menys del que absorbeix.
 


          
Què és una hectàrea:

Una hectàrea ès una medida més grossa que es metres quadrats, per exemple:

1 hectàrea = 1.000 metres quadrats





 





26 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. A jo m'han parescut molt interesants les preguntes què hem fet.

    ResponElimina
  3. Jo tinc moltes ganes d'anar a l'excursió per reforestar els arbres, també són molt interessants les preguntes que han sortit. Ambar

    ResponElimina
  4. Tinc moltes ganes de saber perquè plantem savines, i no pins.UMA

    ResponElimina
  5. Els nous bloggers, esteu fent-ho super bé, però heu posat que una hectàrea iguala a 1.000 metres quadrats, i una hectàrea crec que iguala a 10.000 metros al quadrat. UMA

    ResponElimina

  6. Tinc moles ganes d'anar a plantar els arbres, tinc molts de nervis.

    ResponElimina
  7. Gràcies bloggers per la vostra informació. Tinc moltes ganes d'anar a reforestar savines per ajudar que el canvi climàtic no afecti el nostre planeta. Maria

    ResponElimina
  8. Tinc moltes ganes d'anar a plantar savines i saber més sobre el projecte. Salva

    ResponElimina
  9. Estic molt contenta de contribuir a ajudar al medi ambiente.CLARA

    ResponElimina
  10. El vídeo de Nicaragua es molt gracios sobre tot per les preguntes que fan els nens petits pero aixi els petits tambe aprenden coses.Nacho

    ResponElimina
  11. El vídeo de Nicaragua, ha sortit super bé, escoltant-lo he après coses que no vaig escoltar quan en Donald va venir a classe. Les preguntes eren molt interessants. UMA

    ResponElimina
  12. El vídeo de Nicaragua, ha sortit molt bé per ser és nens de p5 i ses preguntes eren molt interessant pareixia com si són tretes de nenes de 5è. Però Carmen no sur na Laia parlant o sí.Pau

    ResponElimina
  13. El vídeo de Nicaragua ha sortit molt bé i els nens de cinc anys hi han après molt, les preguntes són bastant interessants. Ayelén

    ResponElimina
  14. He escoltat l'àudio de Nicaragua i m'ha paregut molt interessant i he aprés moltes coses que han preguntat els petits. No s'escoltava molt bé però alguna cosa he entés...

    ResponElimina
  15. Sa gravació de Nicaragua està molt ben fet. Els boixos/as de P5 havien fet unes preguntes molt interessants i divertides. Ames la xarrada va ser súper interessant.

    ResponElimina
  16. El audio de Nicaragua ha estat molt interesant i els companys petits hi han après molt, la xarada que ens va fer va ser molt interesant perquè varem aprendre sobre un altre país.Jordi

    ResponElimina
  17. L'àudio de Nicaragua és molt interessant i em donava molta vergonya escoltar la meva veu i la classe dels indis feien preguntes molt interessants per nens petits.

    ResponElimina
  18. L'àudio de Nicaragua és molt interessant i ha sortit molt bé, ja que són nens de 5anys i les preguntes són molt interessants. LAIA

    ResponElimina
  19. Jo ja he escoltat la gravació de Nicaragua i la veritat és que m'ha paregut molt interessant i jo no pensava que els nens petits fessin preguntes tan interessants, he après molt amb les preguntes que han fet els petits. Sara Ribas

    ResponElimina
  20. L'entrevista a en Donal va sortir molt bé. Els companys de P5 van fer unes preguntes molt interessants, crec que estan aprenent moltíssimes coses sobre els indis! Els companys de classe també ho han fet genial. Moltes gràcies a en Donal i també a n'Albert!!! Maria

    ResponElimina
  21. Hola he posat un comentari aqui perquè no et deixava posar un comentari a ràdio, primer sé que tots dirien això però no m'ha agrada sa meva veu, jo crec que era una bona idea fer radii després de què va venir en Donald, pens que era super interessant per tot el que ha dit i el que passa a Nicaragua i estic contenta que va venir a explicar a la nostra escola.Esme

    ResponElimina
  22. Al audio de la visita de Donald de Nicaragua hem va pareixer molt interessant per les preguntes que varen fer els nens petits de P5, els nostres companys ho varen fer molt bé, a la nostra classe estam aprendre molt.Ambar

    ResponElimina
  23. L'àudio de la ràdio ha sortit molt bé, crec que la gent que l'escolti podrà aprendre, la informació és molt bona. A la majoria dels nens de 5 anys se'ls entén molt bé i els nosaltres companys dels Virumicos també ho varen fer molt bé. Amaya

    ResponElimina
  24. He escoltat l'audi de Nicaragua i m'ha agradat molt, perquè els nens de 5 anys fan moltes més preguntes de les que no faríem nosaltres, he après moltes més coses de Nicaragua de les que jo no s'avia. Miquel

    ResponElimina
  25. L’audi de Nicaragua ha estat molt bé perquè tot està clar i s’entèn molt bé tot. Esperc que els boixos de 5 anys hagin aprengut molt de Nicaragua. JAUME

    ResponElimina
  26. Els audis son molt chulos i també estan molt ben fets. S'escolten molt bé.CLARA

    ResponElimina